De Zeepfabriek is een bekend radio-programma op Radio 2. Voor de 5e verjaardag van het programma werd een uitgebreide promotiecampagne opgezet, met o.a. een boottochtje op de Schelde en een speciale cd. Op de maandelijkse vergadering van de departementshoofden wordt de actie geëvalueerd.
Deelnemers:
algemeen directeur: de heer G. Wolters
directeur productie: de heer S. Deleu
directeur programmering: de heer M. Ilsen
commercieel directeur: mevrouw K. Meermans
financieel directeur: de heer U. Lievens
5. Zeepfabriek
Op zaterdag 17.12 vierde het radio-programma de Zeepfabriek zijn 5e verjaardag met een boottocht op de Schelde. De departementshoofden werden laattijdig verwittigd zodat niemand op het feest aanwezig was. De directeurs productie en programmering pleiten ervoor om in de toekomst bij dergelijke gelegenheden tenminste één departementshoofd af te vaardigen. In verband met de promotie van de cd van de Zeepfabriek wijst de heer Wolters erop dat de programmamakers de cd integreren in hun programma (een speciale aankondiging na het feuilleton). Mogen producten die tot stand komen in merchandising aan bod komen in programma's?
G. Wolters stelt voor concrete afspraken te maken met de producers om uiteindelijk te voorkomen dat de cd belangrijker wordt dan het programma zelf. Volgens de heer Ilsen ligt de verantwoordelijkheid bij de departementshoofden. Zij moeten erop toezien dat de promotie rechtvaardig gebeurt en binnen de perken blijft zodat de programma's niet nog commerciëler klinken. Karen Meermans meent dat het probleem van de cd van de Zeepfabriek ligt in de dosering van de frequentie en zal vragen aan Kris Stevens (afdeling PR) hoelang de promotie duurt.
S. Deleu hekelt het feit dat hij geen inzage heeft in de contracten die gemaakt worden met de producenten en vraagt naar de mogelijkheid een kopie te krijgen van die afspraken. Urbain Lievens licht toe dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen contracten opgesteld met de VAR en contracten opgesteld met producenten.
De heer Wolters suggereert dat discussiepunt op de agenda van een directeurscollege te plaatsen.
5. Zeepfabriek
5.1 5e verjaardag van Zeepfabriek
Op zaterdag 17.12.xx vierde de Zeepfabriek zijn 5e verjaardag. Niemand van de departementshoofden kon echter op die dag aanwezig zijn, omdat iedereen te laat verwittigd werd. Besluit: De vergadering stelt voor om in de toekomst bij dergelijke gelegenheden ten minste één departementshoofd af te vaardigen.
5.2 cd van de Zeepfabriek
De programmamakers zullen de cd van de Zeepfabriek integreren in het programma zelf door een speciale aankondiging uit te zenden na het feuilleton. Actie: Mevrouw Meermans zal aan K. Stevens (afdeling PR) vragen hoelang de promotie duurt. Zo kan voorkomen worden dat de cd belangrijker wordt dan het programma zelf.
5.3 Contracten met producenten
Er moet een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen contracten met de VAR en die met producenten. De heer Deleu merkt op dat hij (nog steeds) geen inzage heeft in de contracten met producenten. Besluit: Dit discussiepunt wordt op de agenda van het directeurscollege geplaatst. Actie: De secretaris stuurt een e-mail naar de directiesecretaresse van de heer Wolters.
Commentaar:
Overzichtelijke lay-out met tussenkopjes voor deelthema's maakt agendapunten duidelijker
Duidelijke acties en besluiten
Consequent gebruik van namen in plaats van namen en functies