|
Een open brief
|
Opeens komt er een nieuw element in het spel. Het Consumentenblad is niet tevreden en schrijft een open brief aan Giga. Je vindt hem in de rechterkolom. De organisatie zegt dat ze kan bewijzen dat de incidenten wel degelijk veroorzaakt werden door Gigabatterijen. Daarbij beroept ze zich op beweringen van eigenaars en verkopers. Het Consumentenblad vraagt onder andere: - duidelijkheid over de incidenten (aantallen, soorten gsm's);
- welke maatregelen Giga gaat nemen;
- een verklaring voor incidenten met originele batterijen.
De zaak krijgt hernieuwde aandacht in de media. Hoe reageer je nu? Denk voor deze opgave verder dan het persbericht alleen. Kan je bedrijf andere stappen ondernemen om de discussie te beslechten? Advertenties, een radio- of tv-spot, een bijeenkomst, een persconferentie of een interview? Wat is daarvoor dan de kernboodschap? En hoe passen persberichten dan binnen je totale strategie? Stel een minicommunicatieplan op en schrijf al een openingszin of -zinnen voor je persbericht(en).
|
|
|
|