|
Sociale media
|
Vrijwel onmiddellijk na de lancering van het filmpje van Greenpeace werd de Facebook-pagina van Nestlé overspoeld met kritiek. Ook op Twitter werd opgeroepen om de producten van Nestlé te boycotten.
Opdracht 2
Als communicatiespecialist weet je dat het gebruik van traditionele media, zoals een persbericht naar de geschreven pers, niet meer voldoende is in geval van een crisis. Je moet ook inzetten op de nieuwe media.
- Schrijf een Twitter-bericht als reactie op de oproepen om de producten van Nestlé te boycotten.
- Welke strategieën hanteer je in dit bericht?
Om hun campagne meer kracht bij te zetten, ontwikkelde Greenpeace een KitKat "Killer"-logo. Verschillende mensen gebruikten dit logo als profielfoto op hun facebookpagina. Deze mensen plaatsten verschillende commentaren op de facebookpagina van Nestlé, waardoor het "Killer"-logo meermaals te zien was op de fanpagina.
Als reactie hierop plaatste Nestlé volgende commentaar op hun eigen pagina:
"To repeat: we welcome your comments, but please don't post using an altered version of any of our logos as your profile pic - they will be deleted".
Opdracht 3
Beoordeel deze reactie van Nestlé en houd hierbij de basisprincipes en communicatierichtlijnen in het achterhoofd.
|
|
|
|