|
Case: onderdelen
|
Betreft en inleiding
Schrijf een neutrale betreft-regel en inleiding.
In de inleiding kun je bijvoorbeeld ingaan op de feedback die je hebt gekregen.
Argumentatie
Maak een lijstje met argumenten voor de verschillende opleidingen.
Welke argumenten zijn lezersgericht, in het voordeel van mevrouw Van de Wever? En welke argumenten zijn sterk? Welke zijn zwak?
Kies ook de geschikte zakelijke toon om je argumenten te verwoorden.
Slecht nieuws
Formuleer het slechte nieuws volgens de regels van de kunst. Je wil het slechte nieuws niet al te veel nadruk geven:
Kies een aangepaste formulering waardoor het slechte nieuws minder prominent wordt.
Plaats het in dezelfde alinea of zin als de argumentatie en zorg ervoor dat het slechte nieuws niet te veel nadruk krijgt. De boodschap zelf moet natuurlijk wel duidelijk zijn.
Formuleer het slechte nieuws eventueel op een impliciete (maar wel eenduidige) manier.
Zorg ervoor dat door de formulering van het slechte nieuws de relatie met alle partijen zo positief mogelijk blijft.
Alternatief
Kun je mevrouw Van de Wever een goed alternatief bieden?
Zou het bijvoorbeeld een goed idee zijn om haar korting aan te bieden? Vind je dat een goed alternatief? Wat zijn de gevaren? Hoe kun je die vermijden?
Slot
Het is je doel om de klant in de toekomst te behouden. Hou hier rekening mee in bij de formulering van je slot.
Extra
Denk er ook over na hoe je de verschillende partijen bij deze communicatie betrekt.
|
|
|
|