Schrijf een brief of e-mail als antwoord naar mevrouw De Smedt.
Je hebt een klachtenonderzoek uitgevoerd: je sprak met de agent die betrokken was bij dit voorval. De agent ontkent dat hij onvriendelijk geweest is.
Wie bevelen van een agent niet opvolgt krijgt een boete, maar in dit geval kan niet uitgemaakt worden of het manoeuvre gevaarlijk was of niet. De agent beweert van niet, want er was zeer weinig verkeer en hij heeft haar geholpen het manoeuvre uit te voeren. Toch weigerde ze aanvankelijk.
Je vindt dit een lastige situatie aangezien het haar woord tegen zijn woord is. Er zijn geen harde bewijzen dat de agent onvriendelijk geweest is of haar een gevaarlijke manoeuvre heeft laten uitvoeren. Ook is er niemand die getuige was van dit voorval. In dergelijke gevallen wordt de klacht dan ook ongegrond verklaard en afgewezen.
Doel
Met deze brief of e-mail wijs je de klacht van Maria De Smedt af. Ze moet haar boete dus betalen. Je wilt de klacht met deze brief of e-mail afsluiten en verdere betwisting van de beslissing voorkomen.
Schrijver
Jij. Je werkt ongeveer een half jaar bij de ombudsdienst van stad Antwerpen. Dagelijks antwoord je op klachten van de inwoners van de stad.
Lezer
De boodschap is gericht aan Maria De Smedt, inwoner van Antwerpen. Mevrouw De Smedt had vorig jaar ook een klacht over de politie. Dit is toen heel erg uit de hand gelopen. Op een bepaald moment dreigde ze zelfs met een rechtszaak. Gelukkig is het toen niet zo ver gekomen. Je wilt deze klacht zo snel mogelijk afhandelen en je wilt absoluut voorkomen dat dit verder escaleert.